понеделник, 11 юли 2016 г.

Български Книжен Маратон TBR

Както повечето от вас знаят, предполагам, в периодът 11-17 юли ще се проведе Българският Книжен Маратон. Той е съставен от 5 основни и 2 бонус категории. Постът на Брияна може да откриете тук, заедно с първата обявена категория. 
В последствие останалите такива също бяха разкрити, благодарение на едни чудесни любители на книгите, а именно - Алекс и Райс, Криси, Ева, Плами и Ана. Линк към събитието във фейсбук може да откриете тук.

Първоначално не бях особено сигурна дали да се включа в маратонът, но понеже не съм участвала в нещо подобно и ми допада това да чета или гледам постове или клипове на други хора с техните tbr купчинки и wrap-up-овете им, реших, че дори и да не изпълня всички категории, ще бъде забавно, все пак за всичко си има първи път.

Първата от категориите, а именно за книга, чието действие се развива около море/океан ме затрудни малко или много. До последно така и не можах да се сетя за нещо, което да отговаря, но в последствие се спрях на „Домът на мис Перигрин за чудати деца“ от Рансъм Ригс
Втората категория е относно книга от български автор – не съм чела нищо на Георги Господинов, за това съм и толкова любопитна относно творчеството му. Поради това се спрях и на романът му „Физика на тъгата“.
Книга, на чиято корица има български мотиви или цветовете от българския трибагреник, е третата по ред категория. И аз като някои други блогъри, които ще се включат в този маратон, съм се спряла на „Чудовищен“ от Алекс Флин, понеже така и не открих друга книга, отговаряща за целта, която да грабне вниманието ми.
Четивото, което избрах за книга, чието действие се развива в Европа съвпада с това, което е избрано и в първата категория – съответно книгата на Ригс.
Последната пета основна категория е за книга на автор, чийто инициали се препокриват с тези, на известен българин, а именно инициалите на Албена Бакрачева с тези на Александра Бракен и книгата ѝ „Неизчезваща“.
Шестата категория, една от бонусите,  е най-лесната от всички останали и по-точно е относно книга по избор. Тук имах най-голям брой книги от които да избирам и последната, на която се спрях е „Никога, никога“  от Колийн Хувър и Тарин Фишър
Следващата, и последна, категория е да се прочете книга, в която е спомената България. Тук се спрях на нещо, предложено от Ана в поста ѝ, а именно „Битката за лабиринта“ от Рик Риърдън.

След краят на маратона допълнително ще има отделен пост, или може би ревю на дадена книга, което обобщава цялостният ми резултат от това седемдневно събитие. Успех на всеки един, който ще вземе участие и помнете – не е важно колко книги сте прочели, а доколко сте вникнали в самия свят и какви чувства е предизвикал авторът у вас.

1 коментар: