събота, 1 декември 2018 г.

Коледно-декемврийски книжен маратон

Последният път, в който взех участие в маратон, бе може би преди година, в познатият за всички ни Booktube-a-thon. Преди няколко часа обаче, попаднах на публикацията на Ева, която ме запозна с това предизвикателство, в което всъщност внезапно реших да участвам. Може би това ми действие бе продиктувано от факта, че през изминалата почти вече година не успях да се докосна до желаните романи или е от факта, че просто четенето остана по назад и така и не успявах да му отделя нужното внимание с всичко останало, което идваше на преден план. Важното обаче е не това а, че бързо в мен се породи желание за избор на заглавия, което надявам се, със започването на маратона, няма да се изпари така бързо, както се и появи. 
Самият маратон, организиран от Криси и Марто, всъщност е по-различен от тези, на които в повечето случаи съм попадала. Провеждащ се от днес, първи декември, до двадесет и четвърти, той позволява на четящият да отдели повече време на дадено произведение, да се потопи изцяло в него, а самите категории, измислени от организаторите са не по-малко интересни. 
1. Джинджифилова бисквита - кратка книга
Макар и да не е задължително някое от заглавията да е на коледна тематика, то няма как да пропусна и да не заложа поне на едно такова. „Целувка в Париж“ от Катрин Райдър се очертава да бъде от онези сладки и леки книги, които макар и да са едни от най-предвидимите, няма как да не прочетеш, понеже всеки един от нас понякога има нужда от някое четиво, подобно на това, което за миг да ни откъсне от ежедневието. 
2. Коледни лампички - четете книга само след залез
„Хартиени сърца“ от Али Новак е четивото, което избрах за тази категория. Всъщност, когато разбрах за романа, първоначално нямах намерение да го чета. Може би се дължи на това, че преди две години се запознах с „Сърца за разбиване“ и вече знаех какво да очаквам от следващата книга, но след ревюто на Кая, както и свободното време, което имах, прочетох онези девет глави в wattpad. Именно това ме и подтикна да се потопя отново в този свят, изграден от Новак. А какво по идеално би било от това да включа романа в маратон? 
3. Коледна играчка - книга, която е като бижу в библиотеката ви
Дори и идеята да не ми бе по вкуса, то бих си взела „Ясновидците“ от Либа Брей само заради корицата ѝ. За щастие това не се оказа така, а освен красивата корица, романът на авторката е с интересен сюжет, с който с нетърпение очаквам да се запозная след толкова време на отлагане. 
4. Коледна звезда - книгата, която най-много искате да прочетете през декември
Колийн Хувър е един от първите автори, чийто стил тепърва опознах и веднага ми допадна; нейни са и двете книги, чиито две първи ревюта написах и дори качих в този блог. И следователно няма как да пропусна да прочета някое нейно заглавие поне веднъж в годината. Този път това е „Девети ноември“, което съм убедена, че не би ме разочаровало и за миг. 
5. Коледен подарък - книга, която някой ви е подарил
„Задръж звездите още миг“ от Кейти Хан дълго време вече бива отлагана и се надявам, че това ще е бил последният път, в който съм я изоставила на една страна. Може би това ще се превърне в едно от следващите ми любими заглавия, кой знае? 
6. Коледна магия - книга, която прави хората по-добри
Обмислях варианта да оставя тази категория свободна и да избера четиво в последствие. Но след кратко размишляване, се спрях като решение на „Толкова близо до хоризонта“ от Джесика Кох. Чела съм изключително позитивни мнения относно този роман и се надявам най-искрено да не остана разочарована от избора си. 

Шест категории, двадесет и четири дни и изключително интересни книги. Така се очертава да мине една малка част от месец декември за мен, благодарение на организаторите. Може би някои заглавия ще се променят, може би не, може би дори и няма да изпълня всички условия, но това тепърва предстои да стане ясно. А някой от вас обмислил ли е решението да се включи?

1 коментар: