четвъртък, 31 декември 2015 г.

Favourite books - 2015

source: http://autumncozy.tumblr.com/
2015 беше особено успешна откъм страна на книги, които ме плениха и не ме пуснаха до последният момент, а други макар и не чак толкова добри - ме вкараха в техният свят и ме запознаха с нови герои от които всеки един беше различен от останалите.
В началото на месец януари в goodreads си зададох като цел  да прочета 40 книги, а вече 365 дни по-късно бройката им е 79. Нещо, което смятах за недостижимо, а постигнах без да се осъзнавам стана напълно възможно. Попаднах на вълнуващи и заслужаващи повече от 5 звезди романи, рядкост, но и тях ги има, но и не чак толкова добри попадения.
Реших да обобщя в един пост книгите за тези 12 месеца, които не ме оставяха намира и за които, голяма част от тях будувах до посред нощите.

"Най-тъмните сили" от Кели Армстронг.
Реших да включа трилогията в списъка не поради друга причина, а заради това, че книгите бяха първите прочетени за изминалата година. В онзи момент идеята ми се струваше изключително добра, но вече месеци по-късно осъзнавам, че е имало голям набор от неща, които са били отрицателни.

"Създадена от дим и кост" от Лейни Тейлър.
Не бях напълно сигурно за този фентъзи роман. При дългата почивка между двете книги и отлагането на завършването на третата книга се колебаех дали мястото на романа е тук. И въпреки това колебание - света, изграден от Лейни Тейлър е като хващащ те в капан и не ти позволява да си поемеш глътка свеж въздух докато не разбереш какво става с историята на героите. Изграден по по-различен начин и открояващ се на фона на другите прочетени книги през годината, "Създадена от дим и кост" ме плени със своя динамичен свят. В началото е труден за навлизане и не на всеки би му допаднал като сюжет, но историята допринася най-различни чувства - от тъга до радост и обратното.

"Саванти" от Джос Стърлинг.
Поредицата и за напред ще си остане в сърцето ми. Историята на братята Бенедикт ще ме пленява всеки път щом се докосна до тази поредица. Не помня как открих Джос Стърлинг като
автор, но след първата книга бях убедена, че ще стане един от любимите ми.
(Ревю - "Мисти")

"Адски устройства" от Касандра Клеър.
Историята на Теса, Уил и Джем винаги ще бъде пленяваща. Историята на тримата главни герои се развива в по-далечна перспектива от тази на познатите ни персонажи от "Реликвите на смърните". Светът изграден от Касандра за пореден път прави впечатление и не отпуска нишката изградена от началото до самият край, който те съкрушава и външно, и вътрешно.


"Изборът" от Кийра Кас.
И четирите книги ме пренасяха през най-различни емоции. В един момент имаш сълзи от
щастие, а в следващия ти се иска да зашлевиш героите за глупавите им постъпки. Колкото и да ме правеха щастлива или ядосана, книгите на Кийра Кас ще останат запомнени с историята на Америка и Максън.
(Ревю - "Наследницата")

"Целувка за Ана" от Стефъни Пъркинс.
Заедно с "Рисунка за Айла", Стефъни Пъркинс ме плени в начинът си на писане, а книгите се оказаха далеч по-приятни за четене и доставяха повече удоволствие отколкото предполагах.

"Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас. 
Поредицата дойде в точният момент; историята на Селена те хваща още от първите няколко страници и не те оставя намира докато не стигнеш до последната излязла книга, докато не се докоснеш до света на Селена, Дориан и Каол.
(Ревю - тук, тук, тук)

"Онова лято" от Лорън Уилиг.
Историята на Джулия, Ник, Имоджен и Гавин винаги ще ме топли в най-студените дни със тяхната изпълнена с трудности, но щастлива любов.

"Мечът на лятото" от Рик Риърдън.
Подходящи за малки и големи, книгите на Рик Риърдън те изпращат в далеч по-приятна обстановка в която освен да се забавляваш, научаваш и нещо ново за някоя митология. Авторът предразполага читателя и неусетно той се чувства в свои води, заобиколен от препятствията на главните герои.

Следващите месеци също се очертават да бъдат интересни откъм страна на книги - нови, откриването на по-стари или продължаването на трилогии/поредици. Надявам се 2016 да бъде също толкова успешна за мен, а на вас пожелавам весело посрещане на новогодишната нощ и нека новата година ви донесе повече усмивки и положителни емоции.

Няма коментари:

Публикуване на коментар